Skövde kommun byter bank

Skövde kommun byter bank och du som har uppdrag i Skövde (huvudman folkbokförd i Skövde) behöver anmäla ditt kontonummer till Nordea så snart som möjligt för att du fortsatt ska kunna få arvode utbetalt i de fall kommunen ska stå för hela eller delar av arvodet. Det gäller även er som har mentorsuppdrag då kommunen betalar ut arvodet.

På grund av banksekretessen kan ditt kontonummer inte flyttas över automatiskt. Även om du har Nordea som bank anmäler du ditt konto.

Du anmäler själv ditt kontonummer till Nordea. Använd länken nedan. Du behöver ha ditt BankID och ditt kontonummer redo. Skövde kommuns arbetsgivarnummer: 650572

www.nordea.se/privat/produkter/konton-betalningar/anmal-konto.html

 

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk lön

E-post: servicedesklon@skovde.se

Telefon: 0500 - 49 85 00

 

Vad händer om jag inte anmäler mitt kontonummer till Nordea?

Om du inte anmäler ditt kontonummer riskerar du att få ett eller flera utbetalningskort hemskickat. För att få ut ditt arvode måste du då lösa in utbetalningskortet hos ett butiksombud eller på ett bankkontor. Då tillkommer en kostnad per utbetalningskort.

Hur gör jag som inte har BankID?

Om du inte har BankID går du in på länken på framsidan, klickar på “Anmäl ditt konto” och kryssar i att du saknar BankID. Fyll sedan i formuläret.

Om jag behöver ange ett arbetsgivarnummer, var hittar jag det?

Skövde kommuns arbetsgivarnummer: 650572

Varför byter Skövde kommun bank?

Skövde kommun har upphandlat en ny bank eftersom tidigare avtal gått ut. Den 1 december byter vi från Swedbank till Nordea. Det gäller även kommunala bolag och förbund.